Domowe studio fotografii produktowej — jak sprzedawać za pomocą zdjęć. - Epoksydowa.pl Skip to main content

Domowe studio fotografii produktowej — jak sprzedawać za pomocą zdjęć.

Jeśli masz smykałkę do majsterkowania, zmysł artystyczny, cierpliwość, dokładność i będziesz robić rzeczy wyjątkowe, dobrej jakości i znajdziesz swoją niszę, to warto poświęcić czas na dopracowanie ofert oraz ogłoszeń sprzedażowych. Jeśli jednak myślisz, że kupisz formy, pozalewasz, wyprodukujesz dziesiątki takich samych elementów jak zawieszki, breloki czy podkładki  z nadzieją, że będzie się to sprzedawać jak świeże  ciepłe bułki to nie trać czasu. I piszę to tylko dlatego abyś nie tracił fortuny pieniędzy.

Ok, a więc jesteś zdecydowany na pracę w tej dziedzinie sztuki. Zdobyłeś doświadczenie przepracowałeś dziesiątki godzin z żywicą i jesteś gotów sprzedać swoje wyroby. Brawo!

Tutaj pokażę Ci jak możesz pomóc swojej małej marce, ze sprzedażą za pomocą zdjęć.

Stół żywiczny, zegar, obraz, podkładka lub każdy inny wyrób dekoracyjny (tutaj nazwiemy go projektem), jest projektem, które nie spada na jedną stronę użyteczności lub estetyki. Używa raczej praktycznych zasad projektowania wnętrz aby stworzyć projekt, który wspiera dzisiejszy styl życia. Ten projekt  jest doskonałym przykładem wspaniałego wystroju każdego wnętrza. Minimalna stylistyka jest elegancka i ponadczasowa.

Naturalny kształt, przyciągające oczy kolory, dopracowanie detali pełne kunsztu — jak coś z galerii sztuki, ale jest też czarujący i zachęca do zbliżenia się do niego i interakcji z nim. Drewno, żywica jak i metal łączą się, tworząc projekt, który jest równie zachwycający wizualnie, jak w dotyku.

Można używać wielu słów, wielu zwrotów jak i sprzedawać w każdy możliwy sposób. Ale nie da się ukryć, że przemyślane, starannie wykonane projekty będą czymś wspaniałym dla oka. Bez względu na rozmiar, wielkość czy ilość spędzonego czasu nad danym projektem, przestrzegając standardów, jak i technologii pracy — może powstać coś wspaniałego.

Tysiące słów aby opisać jeden detal, jak i tysiące zdjęć aby „wypełnić ciszę zachwytu”. Czasem nie zawsze jesteśmy w stanie opisać wszelkie detale, szczegóły wytworzonego przez nas produktu. Są też takie zdjęcia „reklamowe”, dla których nie warto strzępić języka.

Zdjęcia, to nieme słowa opisujące nasze produkty. Czy nie lepiej sprawić, aby przekazywały jak najwięcej? Średnio masz 3! sekundy aby zainteresować potencjalnego klienta swoimi produktami, od tego jednego zdjęcia zależy wszystko. 3! sekundy aby obserwator stał się klientem.

Prezentacja produktów za pomocą wysokiej jakości zdjęć może być decydującą różnicą między zakupem a całkowitym brakiem sprzedaży. Jedno zdjęcie może zastąpić tysiąc słów, czasem tysiącem słów nie jesteśmy opisać tego, co widzimy na zdjęciu,

Tu skupimy się na tym, jak w domowym zaciszu, bez wydawania dużych kwot wykonać „sprzedażowe” zdjęcia smartfonem.

 

    • Jak robić zdjęcia, które sprawią, że Twój produkt będzie wyglądał na ciekawszy względem konkurencji?
    • Jak wyeksponować wspaniałą teksturę swoich produktów?
    • Niezależnie od tego, czy Twój produkt będzie wyglądał najlepiej na neutralnym lub kolorowym tle, powinieneś sfotografować swoje konkretne rzemiosło na miejscu użytkowania. Stół w kuchni, a obraz na ścianie, wisiorek na szyi.
    • To zdjęcia najczęściej zachęcają do zakupu, więc dlaczego by nie sprawić aby aby były jak najbardziej przekonujące?

 

Nadszedł najlepszy czas dla zakupów rękodzieła online, mnogość sklepów, w których można znaleźć dosłownie wszystko i to na wyciągnięcie ręki. Ogromna ilość rękodzielników ze straganów przeniosła się do sieci. Jednym z kluczowych zmian, który pchnął rynek rzemieślniczy do internetu, poza doskonałą jakością samego produktu, są wysokiej jakości zdjęcia, które pozwalają w „wirtualny namacalny” sposób prawie dotknąć kupowanego przedmiotu. Jakość zdjęć jest obecnie kluczowa, jeśli chodzi o sprzedaż online. A więc jeśli produkty wykonywane w domowym zaciszu są twoim źródłem dochodu, to dlaczego by nie wykonać zdjęć w lepszy, przyciągający wzrok sposób? Nie musisz być profesjonalnym fotografem, nie musisz znać wielu programów graficznych, ale wrzucanie do sieci zdjęcia bezpośrednio z telefonu bez nawet najmniejszego pomysłu… to bardzo słaby marketing.

Pamiętaj, by stukać zdjęcia pod konkretny portal, na sklepie czy Instagramie nie zawsze będzie pasować taka sama stylistyka. Sklep wymaga bardziej stonowanych zdjęć, a Instagram preferuje zdjęcia lifestyle.

Po drugie, jeśli robisz na szybko zdjęcia i je wrzucasz na grupy w portalach społecznościowych, wyłącz znaki wodne, mowa tu o tych systemowych jak w telefonach z Androidem. Jeden mały detal, ale takie znaczki na fotografiach nie wyglądają dobrze.

Przyciągnij uwagę: Twoja oferta pojawia się obok Twojej konkurencji. Chcesz przecież przyciągnąć kupujących, a doskonałej jakości zdjęcia tylko w tym pomagają.

Wyraźnie wyeksponuj produkt. Podaj informacje o rozmiarze, kolorze i materiałach. Możesz także opisać teksturę. Pamiętaj, by z opisu produktu nie stworzyć wielostronicowego wypracowania. Uchwyć zarówno cel, jak i charakter produktu. Pomóż kupującym wyobrazić sobie produkt w ich życiu, i pokaż im dlaczego potrzebują akurat twojego produktu.

Gdy kupujący odkryje Twoją ofertę, Twoje zdjęcia będą się z nim komunikować i reprezentować Twój produkt i markę. Zdjęcia z aukcji są głównym czynnikiem wpływającym na zachowania zakupowe. A jeśli Twoje produkty uzyskują wyświetlenia od kupujących, ale nie zmieniają ich w konwersję, coś jest nie tak. Większość platform pozwala dodać do 10 zdjęć dla każdej z aukcji, a to pierwsze zdjęcie jest bardzo ważne — to ono daje Ci kliknięcie! Wtedy reszta Twoich zdjęć może pomóc Ci w sprzedaży.

Czasy, gdy aukcje i strony produktów zawierały dziesiątki porównań, słów zachwytu, opisu, jaki to jest najlepszy produkt zdecydowanie minęły. Zdjęcia decydują o zakupie. Spójrz na sklepy z odzieżą (te większe), mało gdzie masz opis produktu. Poza rozmiarem, kolorem i materiałem nie znajdziesz dodatkowych opisów. Dlatego… zdjęcia są kluczowe.

Oto kilka typów zdjęć zapewnia kupującym pełne zrozumienie Twojego produktu. 

 

Zdjęcie studyjne.

 

Ujęcie studyjne pokazuje Twój produkt na jednokolorowym (najczęściej białym lub pastelowym) tle z dużą ilością światła. Ujęcie studyjne to jasny sposób na pokazanie potencjalnym klientom, co masz do sprzedania. Gdy kupujący przeglądają miniatury, przyciągają ich wyraźne, jasne zdjęcia, które prezentują produkt.

Wyraźne zdjęcia pomagają określić realistyczne oczekiwania dotyczące tego, co klient otrzyma podczas dostawy, pomagając Tobie uniknąć kłopotów ze zwrotami i wymianami. W tym przypadku przyda Ci się oświetlenie studyjne (lub mocne oświetlenie), jak i tło fotograficzne. Jeżeli masz cierpliwości i chęci, możesz eksperymentować np. z arkuszami papieru jako tło.

 

Zdjęcia stylizowane.

To Twój produkt, który dobrze wygląda w swoim naturalnym środowisku. Zdjęcie przedstawiające realne używanie go pomaga ludziom wyobrazić sobie, jak wyglądałoby ich życie, gdyby byli właścicielami twojego produktu. Ten styl fotografii tworzy scena ilustrująca używany produkt, która może pomóc w nakłonieniu kupujących, aby dokonali zakupu. Jak wspominałem wcześniej — stół z naczyniami, wisiorek na szyi, a obraz na ścianie. Dlaczego? takie zdjęcia pozwalają jeszcze bardziej wyobrazić sobie TEN PRODUKT w naszym domu.

 

 

Mocne światło.

Niezależnie od tego, jak dobrze zaplanujesz ujęcie, przy słabym oświetleniu ogólna jakość zdjęcia spada. Fotografując w mocnym świetle, uzyskasz czystsze, ostrzejsze i wyraźniejsze oświetlone zdjęcie. Zdjęcia nocne potrzebują dobrego sprzętu, a jeszcze więcej doświadczenia. Wybierz miejsce, dobre oświetlenie lub nasłonecznienie to podstawa.

 

 

Zdjęcia w skali.

Cel tego ujęcia jest nieco inny – tak naprawdę nie chodzi o to, jak produkt wygląda. Chodzi bardziej o to, by skutecznie przedstawić rozmiar – jak duży lub mały jest. Kupujący chcą wiedzieć, porównanie z przedmiotem codziennego użytku, niż bieganie i poszukiwanie metrówki.

 

 

Zdjęcia szczegółów.

Zdjęcie z bliska, które podkreśla cechy Twojego produktu na tle innych kątów. Zbliżenia ukazują jakość i fakturę materiałów oraz są w stanie przybliżyć ważne szczegóły. Jedno szczegółowe zdjęcie jest w stanie sprawić, że potencjalny kupujący jeszcze bardziej się zachwyci Twoim produktem. Produkty dostępne w różnych kolorach, wykończeniach lub materiałach również wpisują się w tą grupę.

 

Zdjęcia grupowe.

Grupowanie produktów na zdjęciach jest dobrym sposobem jak w szybki sposób przedstawić wszystkie dostępne wariacje produktów. Sprawdzi się to przy kilku sztukach. Duża ilość różnych wariantów jednego produktu na jednym zdjęciu może zniechęcić potencjalnego kupującego.

 

 

Bądź kreatywny dzięki różnym kątom.

Nie obawiaj się, że zbyt abstrakcyjne zdjęcia mogą nie przedstawiać dokładnie Twojego produktu. Czasy gdzie produkty fotografowało się tylko równolegle dawno minęły, teraz klikasz zdjęcia z każdej strony, każdego kąta, wybierając te najbardziej urzekające. Pamiętaj by przy takich zdjęciach, zadbać o odpowiednią ostrość na produkcie — a autofocus czasem zawodzi, więc go sprawdzaj.

 

 

Zdjęcia pakowania.

Obraz pakowania Twojego produktu – wiedza o tym, jak wygląda Twój produkt w opakowaniu daje klientom lepsze wyczucie Twojej marki i tego, czego mogą oczekiwać w przesyłce. Piękne ujęcie opakowania może również skusić kogoś do zakupu, jako prezent dla bliskiej osoby.  Produkty pakowane sumiennie, starannie — przez samego twórcę — to zawsze cenny i ważny aspekt marketingu.

 

 

Zdjęcie procesu produkcyjnego.

Twój produkt jest tworzony — ręcznie, przez Ciebie. To przypomina kupującym, dlaczego powinni kupić akurat u Ciebie. Ujęcie procesu może być wykorzystane do podkreślenia poziomu wykonania, które trafiły do ​​konkretnego elementu.

 

 

Zrób wiele zdjęć.

Nie każde zdjęcie wyjdzie idealnie. Rób więc zdjęcia pod różnymi kątami i z różnych odległości, po kilka sztuk na kadr, a na koniec wybierz te najlepsze do edycji, nie ma sensu edytować każdego zrobionego zdjęcia.

Zasada trójpodziału

Te 4 punkty przecięcia na siatce to mocne 4 punkty zdjęcia. Czyli miejsca, gdzie nasz wzrok wędruje w pierwszej kolejności. Jeśli Twój produkt ma „kluczowy i najważniejszy element, umieszamy go w miejscu przecięcia.

To jedna z najczęściej używanych „zasad” w fotografii. Zasadniczo mówi, że jeśli podzielisz zdjęcie na trzy części w pionie i poziomie, 4 punkty, w których przecinają się linie, są idealnymi lokalizacjami do umieszczenia obiektu. Umieszczenie produktu w jednym z tych skrzyżowań może stworzyć bardziej interesujące wizualnie zdjęcie. Ponadto może to być również idealne zdjęcie do celów marketingowych, ponieważ jeśli dodasz tekst, nie zostanie on zasłonięty przez Twój produkt.

 

 

Używaj statywu.

Bez względu na to, jak pewnie czujesz się pykając zdjęcia swoim produktom, przy masowej fotografii niezbędnym poza dobrym oświetleniem jest ustabilizowanie czy to aparatu, czy telefonu na statywie. To jaki wybierzesz dla siebie, to własne preferencje. Najważniejsze by był stabilny. Posiadał pewne mocowanie na aparat (mieliśmy sytuację, że mocowanie odpadło od nakrętki, a telefon spadając zepchnął parę gipsowych dekoracji, uszkadzając je).

 

 

A może krótkie wideo? 

Są produkty, których całego potencjału nie da się przedstawić nawet na tysiącu zdjęć. Tutaj świetną opcją są kilkusekundowe filmy. Zadbaj o otoczenie, które znajdzie się w kadrze, podobnie jak przy zdjęciach. Światło, cienie i odpowiednia ostrość. Dodatkowo możesz dodać „relaksująca” muzykę jako tło. Nie bez powodu taka muzyka odtwarzana jest w centrach handlowych 🙂

Przejrzyj swoje zdjęcia produktów

Możesz tworzyć najwspanialsze rzeczy, ale jeśli Twoje zdjęcia są nudne, nieostre, Twój klient może zdecydować się na zakup od kogoś innego.

Przyjrzyj się dobrze swoim zdjęciom, czy wyglądają profesjonalnie? Czy przyciągają twoją uwagę? Czy jest jasne, co sprzedajesz? Porównaj je z podobnymi dostępnymi przedmiotami. Bądź ze sobą szczery. Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj znajomych.

 

Krótka checklista do przypomnienia.

 

    • ustawienie najwyższej możliwej jakości zdjęć
    • przetarcie obiektywu (najlepiej ściereczką z mikrofibry)

 

włączenie wybranych funkcji: 

 

    • funkcja rozmytego tła — wysunięcie na pierwszy plan wybranego fragmentu,
    • HDR — fotografowanie ciemnych stylizacji,
    • funkcja makro — sprawdzi się do pokazania detali zdobień
    • wyłączenie opcji ZOOM (może pogorszyć jakość)
    • wyłączenie lampy błyskowej (możliwe prześwietlenia; należy zadbać o odpowiednie światło)
    • wybranie odpowiedniego tła — aby wydobyć mocne strony efektu stylizacji

 

ręczne ustawienie: 

 

    • kontrast
    • nasycenie kolorów
    •  jasność
    • dla zachowania spójności profilu można skorzystać z gotowych presetów (filtrów).

 

Pamiętaj, aby za bardzo nie szaleć z edycją zdjęć. To na nich podstawie kupujący dokona zakupu, a raczej nie chcesz by był rozczarowany po odpakowaniu paczki.

Unikaj robienia zdjęć na podłodze/płytkach, jak i w warsztacie pełnym bałaganu. I nie mówię tutaj o wiórach i narzędziach rozsypanych podczas pracy, a o bałaganie, który kwitnie tam od miesięcy.

Spróbuj eksperymentować w dniu, w którym nie masz zbyt wielu zajęć i planów, więc możesz swobodnie bawić się przedmiotami tak długo, jak potrzebujesz. Dodawaj obiekty i usuwaj je, przesuwaj i eksperymentuj z różnymi formami.

Zbudowanie biznesu i sprzedaż produktów za pomocą zdjęć wymaga czasu, a w ciągu jednego dnia nie zdobędziesz ogromnej liczby fanów. Nie ważne, jakim sprzętem wykonujesz zdjęcia, nie ważne, w jakich spartańskich warunkach będziesz wykonywać zdjęcia, i tak finalnie  liczy się to, czy mają realny wpływ na sprzedaż.

Nie ważne ile masz lat. Jesteś tutaj, umiesz ogarnąć komputer, telefon lub tablet. Zakładasz konto w portalach społecznościowych, jak i sklepach online.  Poradzisz sobie ze zrobieniem ciekawych zdjęć, które docelowo mają sprzedawać twoje produkty.

Zbuduj relacje z kupującym.  Bądź sprzedającym, któremu można zaufać i który tworzy foto dokumentację swojego dzieła i jest dumnym z podpisania się pod nimi.
Bądź twarzą swojego biznesu. Nikt nie lubi robić interesów z bezimienną osobą po drugiej stronie.
Bądź twarzą swojego biznesu, a nie każdego produktu. 
Bądź dla klienta, ale nie daj sobie wejść na głowę, bo hobby i pasja szybko minie.

 

Ps. małe słowo prywaty.

 

Rękodzieło tak jak setki innych zawodów wymaga czasu, cierpliwości, potu i niejednokrotnie krwi. Plusem rękodzieła jest to ze ZAWSZE wybierasz swój kierunek i nikt ci go nie narzuca jak np. praca na etacie. To jest Twój biznes, i to Ty ponosisz tego cenę, z którą nie musisz koniecznie dzielić się z każdym. Podnoszenie atrakcyjności produktu poprzez pot i zmęczenie… jest zwyczajnie niesmaczne.

 

TANIEJ
Wybierz jeden z gotowych zestawów i ciesz się rabatami!
W ZESTAWIE!
Otrzymujesz
na dowolny zakup NLQLPWZR8L.
RABAT
dla produktów nieprzecenionych